Nyheter

Q-Meieriene angriper Tine

Adm. direktør Bent Myrdahl i Q-Meieriene går til et voldsomt angrep på konkurrent Tine i lørdagens utgave av Dagens Næringsliv. Han beskylder meierigiganten for å bruke ufine metoder.

Publisert Sist oppdatert

– Tine pøser på med markedsføringsmidler hver gang vi lanserer nye produkter. Vi mistenker også at de kryssubsidierer produktene for å møte konkurransen med oss, sier Q-Meierienes toppsjef.

Han etterlyser en mer aktiv rolle fra konkurransemyndighetene for å få økt konkurranse.

Bent Myrdahl bruker den pågående yoghurtkampen som eksempel på hvordan Tine arbeider. Tine kommer med en stor og dyr lansering, samtidig som Q-Meieriene satser i dette markedet.

Tine avviser påstandene om kryssubsidiering, kopiering og fiendtlige markedsfremstøt. Konserndirektør Elisabeth Morken sier til Dagens Næringsliv at Tine har arbeidet med yoghurtlanseringen i ni måneder og at det ikke har noe med med Q-Meieriene å gjøre.

Tine slår likegodt tilbake og antyder at Q-Meieriene har kopiert deres melkekartonger.

Powered by Labrador CMS