Nyheter

Q vil ha merkenøytral skolemelk

Q-meieriene tar til orde for å fjerne logoer fra melkekartonger i skolen, skriver Budstikka.

Publisert Sist oppdatert

Tines konkurrent, Q-meieriene, ønsker å være med på kampen om å få levere melk i skolen. Q-meieriene produserer Q-melk, som er å få kjøpt i de fleste dagligvarebutikker.

– Det vil være bløff å si at vårt forslag ikke har noe med konkurransesituasjonen på lang sikt å gjøre, sier administrerende direktør Bent Myrdahl i Q-meieriene i Budstikka.

I går skrev avisen om protester fra Asker-foreldre mot at barn utsettes for merkevarebygging fra Tine i skoletiden gjennom skolemelkordningen.

– Vi mener skolemelkordningen bør være merkenøytral. Kartongflaten bør heller brukes til opplysningsarbeid om melk enn profilering av en bestemt merkevare, sier Myrdahl til Budstikka.

Q-sjefen mener bestillingssystemet for skolemelk bør flyttes fra Tine til Opplysningskontoret for Meieriprodukter, og at det bør tilrettelegges for at forbrukeren står fritt til å velge mellom alle type melkeprodukter.

Myrdahl vil ta forslaget opp med landbruksmyndighetene.

Powered by Labrador CMS