Coop Midt-Norge i samarbeid med RBK og Goman bytter i disse dager ut emballasjen på en av Trøndelags mest populære brødvarianter. F.v: Ivan Nerås og Asbjørn Werkland, bakere ved Goman Trondheim, og Edvard Tagseth og Pål-André Helland fra RBK. Foto: Øystein Hermstad

Nyheter

RBK-brødet i ny drakt

Når RBK-brødet skifter drakt, er det Pål-André Helland og Edvard Tagseth som skal pryde brødhyllene hos Coop. Og for hvert brød som selges, går det penger tilbake til trøndersk breddefotball.

Publisert Sist oppdatert

Når det skulle velges nye spillere til å pryde posene på det populære RBK-brødet, var det ikke tvil hos Coop om hvem man ønsket seg.

– Både Coop og RBK er opptatt av å få frem flere trønderske talenter. Da var det ingen tvil om at vi ønsket oss Edvard Tagseth fra Frosta og Pål-André Helland fra Hemne. Klubben var veldig enig i at dette var et godt valg, sier administrerende direktør Torbjørn Skei i Coop Midt-Norge i pressemelding.

Selger 500.000 brød i året

Siden lanseringen i 2016 har det blitt solgt 2,4 millioner RBK-brød i trønderske Coop-butikker. Fra Goman-bakeriet i Trondheim sendes det hver natt ut rykende ferske RBK-brød til 200 butikker i Trøndelag og på Nordmøre.

– Å bake RBK-brødet betyr noe ekstra for oss, og vi er stolte over å levere et produkt som så mange setter pris på. Mange av de ansatte er dedikerte supportere, og det var stor stas å få besøk i bakeriet av Pål-André og Edvard, sier bakerisjef Rolf Ulevik ved Goman Trondheim.

Gir penger til bredden

Da Coop Midt-Norge og RBK inngikk samarbeidet i 2015, etablerte man samtidig et fond for regional talentutvikling. Hver gang det selges et RBK-brød gis det 1 krone til fondet som årlig gir støtte til breddeidrettsklubber i Trøndelag.

– Både vi i Coop og RBK er opptatt av å engasjere oss lokalt og støtte opp om det gode arbeidet som skjer ute i breddeklubbene. De siste par årene har vi valgt å gi støtten til utvikling av jentefotballen, sier Skei.

– Å gi noe tilbake til breddefotballen er veldig viktig for oss i RBK. Samfunnsansvaret står sterkt, her har vi og Coop samme verdisyn, sier Tove Moe Dyrhaug, daglig leder i RBK.

Powered by Labrador CMS