Nyheter

Reitan skal selge Spotify

Reitan Servicehandel har alliert seg med musikktjenesten Spotify og skal nå selge abonnement i Narvesen, 7-Eelven og Shell/7-Eleven, melder Adresseavisen.

Publisert Sist oppdatert

Spotify ble lansert i oktober i fjor, og tjenesten innebærer at brukerne får mulighet til å streame musikk, enten som en gratistjeneste avbrutt av reklame, eller som en reklamefri betalingstjeneste med bedre lydkvalitet. Tjenesten har i dag rundt seks millioner brukere, og tidligere har det bare vært mulig å kjøpe tilgang til tjenesten på nett .

Kundene som kjøper Spotify over disk kan velge mellom abonnement som varer i én, tre, seks eller tolv måneder. Kunden får så med seg en kvittering med en kode som legges inn på nettsiden til Spotify. Selskapet melder at dette er den første av mange nye betalingsløsninger de har planer om å lansere i nær framtid.

- Vi vet ikke nøyaktig når vi får dette på plass, men vi håper å få det til før jul, sier Terje Noreng, kategoriansvarlig for spill og tjenester i Reitan servicehandel, til Adressa.no.

Reitan Servicehandel skal selge Spotify i Sverige også.

Powered by Labrador CMS