Nyheter

Relanserer Safari med gammel oppskrift

Sætre fikk over 500 klager fra forbrukere etter at de endret oppskrift på Safari-kjeksen for to år siden. Nå bakes den igjen etter gammel resept.

Publisert Sist oppdatert

– Vi gjorde noen endringer i produksjonsprosessen, og forbrukerne var raske til å legge merke til det. Det første året fikk vi 500 klager fra forbrukerne, og det er enormt mye for oss, sier markedssjef Anna Storaker i Sætre.

Endringene skulle i utgangspunktet ikke påvirke smaken, men salget falt med nesten 20 prosent etter produksjonsendringene.

– Safari er et populært produkt som veldig mange har et nært forhold til, og de ville ha favorittkjeksen sin som den alltid hadde vært. Det siste året har vi jobbet hardt for å sikre at smaken og kvaliteten tilfredsstiller forbrukers forventninger, og det er fantastisk å endelig kunne bekrefte at Safari er tilbake der den skal være. Det kommer til å merkes på smaken, forsikrer Storaker, som er overbevist om at salget nå vil ta seg opp igjen.

For å sikre at forbrukerne får med seg at den originale Safari er tilbake igjen, kjører Sætre en totrinns medialansering til 15 millioner kroner.

– For å vinne tilbake de forbrukerne vi har tapt, feirer vi at den gode smaken er tilbake. Produktet har fått ny logo, og vi skal bygge videre på navnet. Vi kommer til å spille på eventyrlysten, forventningen og glede når vi nå skal reposisjonere merket, sier Storaker.

Sætre relanserer også Safari Sjokofyll, slik at hele Safari-serien fornyes. – Dette kommer til å merkes i butikk, og ingen skal gå glipp av nyheten om at gode, gamle Safari er tilbake, sier hun.

Powered by Labrador CMS