Nyheter

Rema 1000 dropper «2 for 1» på bleier

Nå er bleiekrigen definitivt over. Etter at Kiwi ved nyttår satte opp prisen, følger nå Rema 1000 og Rimi etter.

Publisert Sist oppdatert

– Det har i hele høst vært bleiebonanza. Kundene har fått fantastisk billige bleier i lang tid. Nå har vi konkludert med at vi heller vil finne på andre spennende ting for å tiltrekke oss barnefamilier i 2011, sier markedsdirektør Lars Kristian Lindberg i Rema 1000 til Aftenposten.

I september uttalte imidlertid Lindberg til Aftenposten at den lave bleieprisen skulle bli varig. – Vi må forholde oss til det som skjer i markedet og utifra dette vil vi alltid gjøre det vi tror er best for kundene våre, sier Lindberg nå.

Også hos Rimi er prisen på bleier nå dobbelt så høy som før jul. – En slik kampanje svir. Derfor er det naturlig at vi nå går tilbake til normale priser, sier Bjørnar Mickelson i Ica.

Coop er også nesten tilbake til start, men ikke helt. – Prisen på bleier er nå lavere enn den var før krigen brøt ut, sier informasjonsdirektør Bjørn Kløvstad til Aftenposten.

I tillegg har kjeden gjeninnført en medlemsrabatt på 10 kroner per bleiepakke uavhengig hvilket merke kunden kjøper.

Powered by Labrador CMS