Konsernsjef Tommy Korneliussen i Norgesgruppen har grunn til å være fornøyd med 2014, ifølge tall Dagens Næringsliv har fått tak i.

Nyheter

Rema 1000 og NG vokser videre

Norgesgruppen og Rema 1000 fortsatte å øke sine markedsandeler i 2014.

Publisert Sist oppdatert

Norgesgruppen økte til en markedsandel på 40,3 prosent i fjor, viser uoffisielle tall fra analyseselskapet Nielsen som Dagens Næringsliv har fått tilgang til. Samtidig økte Rema 1000 markedsandelen til 23,9 prosent i løpet av fjoråret.

DNs oversikt viser ellers at Rimi snudde trenden i 2014 etter å ha tapt terreng i årevis. Ica Norges lavpriskjede fikk en organisk vekst, altså vekst uten nyetablerte butikker, på 1 prosent i 2014. Året før hadde kjeden en nedgang på 2,2 prosent. (©NTB)
Powered by Labrador CMS