Nyheter

Rema 1000 splitter innkjøpsledelsen

Rema 1000 splitter innkjøpsledelsen for å få større trykk i prisjakten. – Det skal bli enda mer fokus på pris og kategoriutvikling, derfor er det viktig med en enkel og lettbent organisasjon, sier Tom Kristiansen til Handelsbladet FK.

Publisert Sist oppdatert

Tor Erik Aag, Øyvind Simonsen og Anders Moe skal lede innkjøp og kategori, og de skal rapportere direkte til adm. direktør Tom Kristiansen.

Trioen overtar etter innkjøpsdirektør Martin Klafstad, som sluttet brått og uventet tidligere i vinter. Både Aag, Simonsen og Moe har lang erfaring fra innkjøp og kategori for Rema 1000, men i forbindelse med omorganiseringen får de utvidet ansvarsområdene sine.

– Martin (Klafstad, red, anm.) gjorde en god jobb med å bygge opp kompetanse, og det drar vi nytte av når vi nå syr sammen et nytt lag. Ved å splitte innkjøpslaget øker vi fokus på kategoriene, noe som vil vises godt igjen ute i butikkene. Vi skal fortsatt være billigst, alt annet er ikke-tema, sier adm. direktør Tom Kristiansen.

Ulike ansvarsområder

Tor Erik Aag får ansvar for alt av ferskvarer i Rema 1000. Aag har en sterk posisjon i kjeden, også ute hos kjøpmennene etter fjorårets suksess med grillkampanjen. I disse dager er over 100 nye grillprodukter ute i butikkene i en fornyet 2010-kampanje. I den nye jobben får Aag også ansvaret for resten av ferskvarelaget, som frukt og grønt og brødvarer.

Øyvind Simonsen, som også leder Rema Trading, får ansvaret for alt av egne merker, mens Anders Moe får ansvaret for alt av tørrvarer og merkevarer.

– I tillegg har vi en rekke folk som følger tett med på kategoriene. Den nye organiseringen gjør at vi blir enda mer på hugget, helt ned på produktnivå. Det gjør også at jeg får enda mer detaljert informasjon, noe som gjør at vi raskt og uten byråkrati kan kaste oss rundt når det er nødvendig, sier adm. direktør Tom Kristiansen til Handelsbladet FK.

Les hele saken i ukens avis

Powered by Labrador CMS