Nyheter

Rema endrer merking av dessert

Rema 1000 gjør merkingen av alkoholinnholdet i desserten fra Solo Italia tydeligere, etter flere reaksjoner fra kunder. – Vi kjente en underlig lukt av 2-åringen, sier en mor til Side2.

Publisert Sist oppdatert

Blant produktene som frontes som et familieprodukt i «middag til hele familien for under hundrelappen», er desserter fra Solo Italia, deriblant Tiramisu. På baksiden av dessertserien står det følgende: «Inneholder alkohol. Vi anbefaler at produktet ikke spises av barn og gravide».

En mor som har vært i kontakt med Side2 reagerer kraftig på at produktet selges som en familiekampanje, og at det ikke er merket på forsiden at desserten inneholder alkohol.

Nå endrer Rema altså merkingen. – Vi forholder oss til de forskriftene som gjelder, og disse produktene er merket etter de forskriftene som gjelder. Og det følger vi selvsagt. Vi har fått svært få, men enkelte henvendelser på det samme. For en snau uke siden iverksatte vi derfor en prosess mot leverandøren vår i Italia for å merke dette tydeligere på forsiden av pakningen. I tillegg kommer vi til å gjennomføre en tydeligere merking i butikken. Det vil skje i løpet av en dag eller to, sier markedsdirektør Lars Kristian Lindberg i Rema 1000.

Powered by Labrador CMS