Nyheter

Rema på reklametoppen

Rema 1000 var Norges største annonsør i fjor, viser bruttotall fra Nielsen.

Publisert Sist oppdatert

Tall på brutto annonseomsetning for 2013 viser at det er dagligvaregoganten Rema 1000 som var Norges største annonsør i fjor. Og listen domineres av daglivareaktørene, skriver Finansavisen i dag.

- For mange er dette lavinvolveringsprodukt. For kunden er det generelt ganske likegyldig hvilken såpe de kjøper. Derfor er det viktig for selskapene å bruke mye penger på å være på topp i kundenes bevissthet, sier professor i markedsføring Ragnhild Silkoset ved Handelshøyskolen BI, til Finansavisen.

Listen over brutto annonsekroner tar ikke hensyn til fremforhandlede rabatter, og omfatter de fleste kanaler, men internett som annonsekanal er ikke med. Lilleborg og Elkjøp tar de andre pallplassene. Rema 1000 brukte 459 870 362 kroner på annonser i fjor, Lilleborg 450 231 234 kroner og Elkjøp 429 497 645 kroner. På de neste plassene følger Kiwi, Tine, Telenor, Spar, Harald A. Møller, Stabburet og Coop Obs.

Powered by Labrador CMS