Nyheter

Rema satser på eget merke og egne ferdigretter

BYGGER : Også Rema 1000 satser på sitt eget merke i markedskampen, og som du tildligere har lest i Handelsbladet FK, er det med hjelp fra Nordfjord Kjøtt og en ny fabrikk for ferdigretter på Loen i Stryn.

Publisert Sist oppdatert

Nordfjord Kjøtt har bare én kunde: Rema 1000. Kjeden satser stort på at produktene fra Nordfjord Kjøtt skal være med på å bygge lojalitet hos kundene. Liker de produktene, må de tilbake til en Rema 1000-butikk dersom du vil kjøpe mer.

Merkevaren Nordfjord Kjøtt har fått god plass i kjøttdisken i Rema 1000-butikkene, og i fjor passerte leverandøren for første gang én milliard kroner i omsetning. Og mer kan det bli, for Nordfjord Kjøtt satser nå enda mer på produktutvikling og innovasjon for å ta opp kampen med de etablerte merkevareleverandørene fra industrien. Produktene er en sterk utfordrer til markedsleder Nortura.

Som du tidligere har lest i Handelsbladet FK, så investerer Nordfjord Kjøtt over 100 millioner kroner i en ny fabrikk for ferdigretter. Fabrikken er under bygging i Loen, og de første produktene er klare for markedet i 2009. Målet er å gjøre ferskvarediskene og diskene for ferdigmat enda mer fristende. Etter det Handelsbladet FK kjenner til, planlegger Rema 1000 også å etablere nye merkenavn for enkelte nisjer i dette markedet, men da med Nordfjord Kjøtt som leverandør.

Powered by Labrador CMS