Nyheter

Rimi først med sosial handle-app

Rimi var den først i dagligvaren med en skikkelig nyttetjeneste på mobil. Og de har tenkt å fortsette med å være først: I dag lanserte de en ny versjon av Rimi Pluss som er fullintegrert med sosiale medier.

Publisert Sist oppdatert

Markedssjef i Rimi, Henning Eriksen, fortalte nylig i Handelsbladet FK at satsingen på Rimi Pluss har vært viktig for å snu den negative utviklingen i Rimi.

Rimi Pluss var først en app med middagstips og handlelister sortert etter plassering i butikk. Med 2.0-versjonen kunne folk scanne varer ved hjelp av QR-koder. I dag kom neste versjon av Rimi Pluss, og da blir løsningen fullintegrert mot Facebook. – Som første aktør i Norge, vil vi gi folk mulighet for å logge seg inn med Facebook-profilen sin. Det gjør tjenesten mer sosial, og du kan fortelle hva du lager, og tagge hvem du lager det med. Du kan dele oppskrifter på Facebook og få tips fra venner, forklarer Henning Eriksen.

– Er det ønsket om å være først som driver frem dette?– For oss handler det mer om å gjøre det som vi føler at er riktig for oss enn hva de andre gjør. Vi ønsker nå en tjeneste som er mer sosial og gjør det enklere å dele. For mat er sosialt, sier Henning Eriksen.

Powered by Labrador CMS