Nyheter

Romabrus er blitt hipt i Oslo

RC-cola og romasaft er blitt populære trendprodukter på Cafe Mono i Oslo.

Publisert Sist oppdatert

Den lille brusfabrikken i Lillestrøm oppdaget et nytt marked da et av Oslos mest populære utesteder ba om å få selge produktene deres. – Primært er det RC Cola vi er veldig glad i, men når vi først etterspurte den, tok vi også inn andre produkter, forteller daglig leder Terje Bontveit til Romerikes Blad. RC-effektene er sentrale for å gi den rette retrostilen.

– Folk tar både RC og Asinaen godt imot. Vi ønsker heller å støtte de små og lokale, i stedet for storkonsern som Coca-Cola og Carlsberg, understreker Bontveit, som sier folk har blitt veldig nysgjerrige på brusen fra Lillestrøm. De velger leverandør kun på grunn av smaken, og firedoblet cola-salget da de byttet fra Pepsi til RC.

– Vi er avhengige av alternative salgskanaler, som festivaler, nettsalg og lignende når dagligvarebutikkene er såpass lite inkluderende, sier markedssjef Katrine Bergersen Klemp. Som handelsbladet FK skrev i sommer, går den lille brusfabrikken godt . Omsetningen i Roma mineralvannfabrikk økte med nesten fire millioner kroner i 2011, sammenlignet med 2010.

Powered by Labrador CMS