Nyheter

Rørosmeieriet satser på markedssiden

Gunhild Sun Bellsli er ansatt som markedssjef i Rørosmeieriet. Dette for å styrke markedssiden for å oppnå ambisiøse vekstmål fremover.

Publisert Sist oppdatert

Ansettelsen av Bellsli skal være med på å legge grunnlaget for en sterkere synlighet og posisjon som mataktør på nasjonalt nivå. – Rørosmeieriets omsetning har nå passert 30 millioner og vi har gjennomført vårt største løft på investeringssiden så langt. Med store nyinvesteringer og tilførsel av sterk markedsstrategisk kompetanse mener vi oss godt rustet for videre vekst tuftet på det grundige arbeidet som Rørosmeieriet står for, sier Lund.

Gunhild Sun Bellsli er 34 år gammel. Hun har de siste fem årene vært ansatt som markedssjef i Destinasjon Røros og har en Mastergrad i økonomi og administrasjon med spesialisering innen merkevareledelse.

– Slik jeg ser det, er det mange paralleller og synergier mellom lokalmatproduksjon og reiselivsnæring i Rørostraktene. Merkenavnet Røros står sterkt i begge bransjer. Rørosmeieriet er en stor og viktig aktør med unike produkter i porteføljen sin som jeg gleder meg til å jobbe med, sier Bellsli.

Hun begynner i stillingen for fullt i august, men er allerede i gang med merkevarestrategi og logoarbeid for Rørosmeieriet.

Powered by Labrador CMS