Nyheter

Rydder i Europris

Bjørn Maarud, den nye konsernsjefen i Europris, har ikke kastet bort tid siden han overtok ledelsen i butikkjeden. Etter bare to måneder er fire av ni personer i ledergruppen blitt byttet ut.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg synes det skaper litt ny energi i gruppen, sier Maarud til Finansavisen.

Maarud varsler en fortsatt satsing på nisjen mellom dagligvare og faghandel, og målet er kunder med en litt større snittinntekt enn i dag. I dag er den typiske kunden i Europris over 45 år med en familieinntekt på en halv million kroner eller mer.

– Vi ser på hvordan vi kan favne et enda større publikum. Da må vi ha et produktspekter som henvender seg mer til en mer kjøpesterk gruppe, og så tror jeg vi er nødt til å gjøre noe i butikkene våre. Vi må bli enda mer strømlinjeformet og mer tiltalende enn mange er i dag, sier Bjørn Maarud til Finanavisen.

Men noen ren dagligvarekjede vil ikke kjeden bli.

– Skulle vi ønske å få en markant posisjon som dagligvareaktør, så må vi øke vårt volum vesentlig for å kunne få konkurransedyktige priser, og i tillegg måtte vi tilpasse logistikken vår til å kunne håndtere ferskvarer, sier Maarud.

– Vi vil heller at kundene våre skal gå på skattejakt. Kundene skal bli overrasket over hvilke varer de kan finne i Europris-butikken, og samtidig er vi uforutsigbare overfor konkurrentene våre, sier Europris-sjefen.

Powered by Labrador CMS