For å lese denne saken må du være abonnent

Dagligvarehandelen - nye saker på nett hver dag og 28 papiraviser i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg totalabonnement. Vi har disse tilbudene:

Dagligvarehandelen
Totalabonnement
12 mnd

4110,-

KJØP

Dagligvarehandelen
Digitalabonnement
12 mnd

2850,-

KJØP

Til hjelp: Butikksjef Kim Solberg hos Kiwi Fusdal og planogramsjef Svein Roger Viik i Findus mener det røde lastemerket er nyttig.

Butikk i praksis

– Ryddig frysedisk gir økt salg

Frysedisken er noe av det mest utfordrende å fylle på, er teorien til planogramsjefen i Findus. Han anbefaler alle butikker å følge det røde lastemerket.

Publisert Sist oppdatert
– Vi har lastemerket for at produktene skal holde seg bedre, men også for at butikken ikke skal få store utgifter for havari. Vi ser stadig vekk butikker som ikke følger lastemerket, og det kan få konsekvenser, sier planogramsjef Svein Roger Viik i Findus.
Powered by Labrador CMS