Nyheter

Salater i nye gastronorm-behol

Mills Proff Partner lanserer Delikat salater ferdig pakket i nye 600 grams gastronorm-beholdere. Slik skal pølsedisken på bensinstasjoner og kiosker bli mer lønnsomme og mer hygieniske.

Publisert Sist oppdatert

Den nye engangsemballasjen er skreddersydd for KBS-markedet slik at den kan plasseres rett i kjøledisken. Den passer også i de mest brukte standard beholdere av plast (Cambro) og stål (Idesta). Emballasjen er formet uten riller på innsiden, for å unngå at det sitter igjen salat i kantene, og for slik å minske svinnet. Hjørnene på den nye beholderen er spisse, slik at mellomrommet mellom formene tettes og sikrer en mer stabil temperatur i kjølebrønnen. Den nye salat-emballasjen erstatter 1-kilos pakningene fra Mills Proff Partner, uten at det vil føre til nevneverdig forskjell i prisen på Delikat-salatene. I tillegg har Mills Proff Partner utviklet en egen skje til salaten, med salatens navn på skaftet, og som ikke rommer mer enn 50 gram salat.? Hver stasjon skal bruke cirka 50 gram salat på en pølse, men med ulike skje-størrelser varierer det i dag fra 30 til 90 gram. Med denne skjeen er det lettere å porsjonere 50 gram salat, sier Jeanette Steig Lid, kanalsjef for servicemarkedet.Produsenten har også laget et spesialtilpasset gjennomsiktig lokk, med gripehåndtak og utskjæring for skjeen. Både skjeen og lokket tåler oppvaskmaskin, og alle stasjoner som har Delikat salater, får disse gratis.Mills Proff Partner har brukt mye tid og ressurser på å utvikle det nye konseptet, og har hatt et nært samarbeid med kundene som har kommet med innspill under hele utviklingsprosessen. Så langt har Mix, Hydro Texaco og Best sagt ja til det nye salatkonseptet.? Målet for Mills Proff Partner er å bli markedsleder på salat i KBS-markedet. Med dette nye konseptet forventer vi en stor økning i markedsandel på salater, sier produktsjef Stine Huseby. Mills Proff Partner lanserer to nye garnityrsalater til høsten.

Powered by Labrador CMS