Nyheter

Salgsuksess for Kvikk Lunsj-plate

Freia har hatt kjempesuksess med sin Kvikk Lunsj storplate-sjokolade. I fjor solgte dette produktet alene for 107 millioner kroner, skriver Finansavisen.

Publisert Sist oppdatert

– Melkesjokolade med Kvikk Lunsj kombinerer de største merkevarene i sjokolade, i tillegg ble den lansert på et riktig tidspunkt med god distribusjon. Da var det mange som kjøpte den, og de gjør det igjen fordi den smaker godt, sier markedsdirektør Bjørn Kjetil Tønnessen i Kraft Foods til Finansavisen.

Det siste året ble det solgt sjokolade for til sammen 4,28 milliardre kroner i norsk dagligvare. Kraft Foods har 52,9 prosent markedsandel, mens Nidar ligger på 26,2.

Freias flaggskip, Melkesjokoladen, solgte for 256 millioner kroner, og de tre største produktene omsatte for en halv milliard. 2011-tallene viser derimot for første gang på flere år en nedgang i salgsvolumet for sjokolade.

Powered by Labrador CMS