Slik blir Coop Sveriges nye butikkmoduler for ubemannede, døgnåpne butikker. De første kommer på plass i løpet av høsten. Foto: Coop Sverige

Nyheter

Satser med nye konsepter

Coop Sverige prøver i disse dager ut en ny kjedeprofil ved navn X:tra. Samtidig klargjøres det for utrulling av bemanningsløse butikker.

Publisert Sist oppdatert

Ifølge Fri Köpenskap er det Coop Väst som nå prøver ut et nytt konsept under fanen X:tra, med en logo som minner påtagelig om Extra-logoen her hjemme i Norge.

De to første butikkene åpnet i Sävsjö och Eksjö sist fredag. Det er imidlertid ikke helt klart hvilken profil butikkene vil få i markedet.

– Det er i hovedsak tre ting vi vil eksperimentere med i det nye konseptet. Butikknavnet, det vil si butikkuttrykket, prisbildet og sortimentet, sier Jerry Svennerlind i samvirket til avisen.

I løpet av høsten skal ytterligere to butikker åpnes, og de lokaliseres på ulike steder med ulike forutsetninger for at man skal kunne høste mest mulig erfaring,

Samtidig er det klart at Coop Sverige vil åpne flere ubemannede, døgnåpne butikker i løpet av året, etter å ha jobbet i lengre tid med å utvikle teknologi og prosesser som skal sikre god drift og ditto handleopplevelser.

De to første butikkmodulene utplasseres pilotprosjekt to steder i Gävle, og skal holde åpent døgnet rundt.

– Satsningen handler om at flere skal kunne handle god mat når det passer dem. Dette er en måte for oss å sammen med våre medlemmer drive mat-Sverige fremover på, skapae nye muligheter for våre kunder og med hjelp av den digitala utviklingen tilby en ny type shoppingløsning, sier konsernsjef Magnus Johansson i Coop Sverige i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS