Nyheter

Satser på tynn bunn

Salget av tynnbunnet pizza går nedover, faktisk med hele 9 prosent det siste året. Men nå vil Stabburet snu trenden.

Publisert Sist oppdatert

- Som markedsleder på pizza vil vi bidra til å sikre vekst også i det tynnbunnede markedet. Derfor lanserer vi La Mia Pizza, sier pizzadirektør Knud Fahrendorff i Stabburet i en pressemelding.

Han tror det ligger et stort potensial i å få flere jenter til å spise pizza oftere. I dag spiser de bare halvparten så mye pizza

som guttene gjør. - Når jenter spiser pizza, ser de ut til å foretrekke tynnbunnet pizza. Når vi nå har laget en ny serie tynnbunnet pizza, har vi særlig tenkt på hva jentene liker, sier Gunhild Enger, produktgruppesjef i Stabburet.

La Mia Pizza består av fire varianter: Toscana, Pepperoni, Mozzarella og Bianca. Sistnevnte er den første crème fraîche-pizzaen i frysedisken. Alle variantene er tynnbunnede, italienske porsjonspizzaer. Både bunnen og toppingen inneholder ekstra virgin olivenolje.

Noen vil kjenne igjen La Mianavnet fra Stabburets tidligere serie La Mia Pizzeria. Men La Mia Pizza er en helt ny serie, forsikrer Enger. Pizzaen lanseres nå i sommer, og den vil koste rundt 31 kroner per stykk.

Powered by Labrador CMS