Nyheter

Selger stadig mer utenlandske blader

Narvesen selger stadig mer utenlandske blader. Hittil i år har kioskkjeden tatt inn 200 nye titler.

Publisert Sist oppdatert

– Utvalget har aldri vært så stort som nå. Til sammen tilbyr vi nå over 1 700 utenlandske blader i Narvesen, og 200 av dem er nye i Norge i 2009, sier Nina Halvorsen, kategorisjef for lesestoff i Narvesen og 7-Eleven.

Utvalget gjenspeiler nordmenns spesialinteresser innen sport, friluftsliv, hobbyer og livsstil. – Det er en tydelig trend at folk ønsker å lese blader der stoffet er mest mulig spisset inn mot det som spesielt interesserer dem. Siden Norge er et lite land er det ikke unaturlig at spesialbladene må hentes fra utlandet, der befolkningsgrunnlaget for å lage slike blader er større, sier Nina Halvorsen, til Newswire.

Hittil i år har Narvesen tatt inn ti nye bilblader, ti musikkblader og 18 om sport. – Det er også mye nytt innen søm og håndarbeid, hobby, data og mat. Antallet blader har også økt sterkt i bredere kategorier som dameblader, aktualitet og samfunn, sier Nina Halvorsen.

Åtte av ti utenlandske blader som kjøpes i Norge, kjøpes i Narvesen. Kjeden har for tiden en kampanje med store rabatter på slike blader. – I løpet av de tre ukene kampanjen varer regner vi med å selge rundt 200 000 eksemplarer av de utenlandske magasinene, sier Nina Halvorsen.

Powered by Labrador CMS