Nyheter

Serviett-trykk sitter

Servietter med eget trykk er en effektiv måte å nå ut med et budskap på, viser en ny studie. Tre av fire gjester la merke til de trykte serviettene, og mer enn halvparten husket hvem avsenderen var.

Publisert Sist oppdatert

Tork har nylig gjennomført nylig studien, og foretatt over 200 intervjuer. 75 prosent av gjestene i en restaurant la merke til trykket på servietten, og 59 prosent av de som svarte på spørsmålene i undersøkelsen husket også hvem som sto som avsender av budskapet på servietten.

– Serviettene ligger gjerne rett foran gjestene, og får deres oppmerksomhet når de sitter der avslappet og uforstyrret. Dette er omgivelser hvor det er lite konkurrerende budskap fra annen reklame, sier Line Pedersen, produkt- og markedssjef varemerket Tork. Til sammenlikning viste en studie om hvor mye folk la merke til av markedsføringsbudskap på Internett, at bare 10 prosent av respondentene hadde lagt merke til en bestemt reklame på nettet.

Powered by Labrador CMS