Nyheter

Shell-dama er tilbake

Etter nærmere 20 års fravær er Shell-dama tilbake.

Publisert Sist oppdatert

Akkurat som for 20 år siden er det Arne Garvang som har forfattet tekstene til Shell-dama, som i ukene fremover vil representere Shell Fresh gjennom en serie radioreklamer. Mariann Krogness, som siden reklamefilmene gikk sin seiersgang i 1992 har blitt hetende Shell-dama, beskriver det å være tilbake slik:

– Skrekkblandet fryd! Dama er like fryktløs som før, jeg er litt redd for hva hun kan finne på.

I 1992 kommenterte hun reklamesuksessen som «helt sprøtt» til norsk media. Da ringte telefonen hjemme hos henne både sent og tidlig av folk som ville tilby jobb, ha intervju eller vite om de kunne få kjøpt reklamefilmene på video.

Sist uke lanserte Shell i tillegg et prøveprosjekt med bemannet kjørebane, som har fått navnet «Ekstraservice».

– Vi vet jo at «Ekstraservice» er et begrep som henger ved Shell fremdeles. Dermed synes vi det var fint å kunne bruke et begrep folk allerede forbinder med Shell, samtidig som det sier noe om den nye tjenesten. At vi nå også får Marianne Krogness tilbake som Shell-dama er virkelig gøy. Hun har en helt unik posisjon i Shells historie, sier Lillian Aasheim som er kommunikasjonssjef for salg og marked i Shell.

Se en av de gamle reklamefilmene her:

Powered by Labrador CMS