Nyheter

Sistebutikkene får flere Facebook-venner

Stadig flere interesserer seg for distriktsbutikkene på Facebook.

Publisert Sist oppdatert

Merkur har satset sterkt på digitale medier de siste tre åren. For to år siden ble det lansert en ny nettside, som er tilpasset nettbrett og smarttelefon. Like etter ble det etablert tilbtilbud om månedlige nyheitsbrev. Hele tiden har det vært et mål å bruke Facebook til å fortelle om alt det positive som skjer i og rundt distriktsbutikkene.

– Facebook har blitt en viktig del av hverdagen til veldig mange. Derfor har vi satset på dette sosiale mediet for dele informasjon. Vi må nå folk der di er. Vårt mål er at Merkurs side skal være den viktigeste siden på Facebook for folk som er opptatt av butikkutvikling og bygdeutvikling, sier kommunikasjonsrådgiver Per Kjetil Jørgensen i Merkur.

Nylig ble Kjersti Rasmussen fra Bergen Facebook-venn nr. 1000. Hun får tilsendt et Merkur-krus, som en liten påskjønnelse.

– Merkur bruker Facebook til å fortelle om hvor viktige butikkene er for fremtiden til bygdene. Vi ønsker å inspirere flest mulig til å utvikle butikken som bygdas servicesenter. Det er viktig å få frem de gode historiene. Her skal du kunne finne både spennende tiltak, driftige kjøpmenn og krevende utfordringer, sier Per Kjetil Jørgensen.

Powered by Labrador CMS