Nyheter

Skal bli sunn med frokost

12. mars lanserer 7-Eleven en landsdekkende frokostkampanje. Müslistykke med brunost spiller hovedrollen og en skikkelig bra frokost-deal har en meget sentral plass.

Publisert Sist oppdatert

7-Eleven er lei av ryktet som usunt hurtigmat-alternativ. I tillegg til müslistykket vil 7-Eleven gjerne trekke frem sukkerfri yoghurt og havregrøt fra Urtehaven som sunne alternativer. – Dessuten har vi lansert en egen egg og bacon-sandwich fra Lantmännen, og våre nysmurte bagetter kan jo nytes hele dagen, lokker Julie K. Johansen, kategorileder fastfood i Reitan Convenience, til Handelsbladet FK.

Sunn image– Vi har en jobb å gjøre med å formidle vårt sunne image på en måte så kunden tror på oss. Vi vil ha kred hos dem som vil velge sunt, og jo mer vi jobber for dette, jo større er sjansen for at vi vil lykkes, sier Julie K. Johansen. Frokosten er første skritt til et sunt image på 7-Eleven. – Vi vil snakke mye om det! Det tar litt tid å vende om forbrukerne, men vi vil bli en destinasjon på sunnere alternativer, sier Julie K. Johansen. – Ikke helt tradisjonelt 7-Eleven, legger hun til.

Skal gi nye kunder– Hele bransjen jobber hardt med sunne alternativer og å gi en bedre deal. Müslistykke med brunost og kaffe til 39 kroner er en veldig bra deal. Folk skal tenke at de får mye for pengene, sier Julie K. Johansen.

Hvilke forventninger har du til frokostsatsingen? – Store! Jeg tror på mye mer kundetrafikk. I dag spiser eller lager mange frokost ved kjøkkenbenken hjemme. De kjøper den sjelden hos oss. Vi er sikre på å få et bedre rykte og skal trykke på med kampanjer, sier Julie K. Johansen. – Du er ikke redd for at dette skal gå ut over bolle- og pølsesalget? – Jeg tror det vil komme i tillegg, og at vi vil få nye kunder. Kunder som tradisjonelt ikke handler på 7-Eleven. Som ungdom, som ikke har valgt oss tidligere grunnet prispunktet, eller yngre kvinner som meg selv, som vil ha skive med brunost, havregrøt eller noe annet sunt til frokost. Nå har vi sunne, praktiske alternativer til folk på farten, lover Julie K. Johansen.

KampanjestartSom bransje opplever servicehandelen en nedgang i kundetrafikken, og kategorisjefen er fornøyd om de klarer å stabilisere antall kunder. – Vi har jobbet med frokost lenge, men først nå har vi en bredde og et konsept som virkelig kan slå an, tror Julie K. Johansen. – Ingen i servicehandelen har greid å ta frokostposisjonen, og få har greid å få kred fra kvinner og andre helsebevisste forbrukere, sier Johansen selvsikkert.

Kampanjestart for 7–Elevens frokostløft er 12. mars. Frokostalternativene skal selges på alle 7-Eleven og Shell 7-Eleven. – Vi vil satse spesielt på byområder med mange gående kunder. Der skjer det mye innen tradisjonell ferdigmat, spesielt i Oslo, og der har vi sterk konkurranse fra spesialistene, sier Julie K. Johansen som skal bruke hele året på å få frokostkonseptet til å sette seg.

Powered by Labrador CMS