Matspirejuryen: Innkjøpsdirektørene Tor-Helge Gundersen i Coop, Martin Klafstad i Rema 1000 og Øyvind Andersen i Norgesgruppen, samt fagsjef Frode Kristensen i Matmerk.

Nyheter

Skal kåre Årets matspire

En av de ni vinnerne i Det Norske Måltid som går av stabelen 8. januar 2016, kan vente seg en ekstra gjev pris: Årets matspire.

Publisert Sist oppdatert

Matmerk tilbyr markedsrådgivning verdt kroner 100.000 for å løfte vinnerproduktet ut til matentusiastene.

– De ni vinnerproduktene har som fellesnevner en unik smak, men ett av dem får en ekstra seiersrunde. For det hjelper ikke å ha et fantastisk produkt hvis ingen får tak i det. Derfor vil vi bidra til at det produktet som har det største markedspotensialet får profesjonell hjelp til å komme fram til forbrukernes ganer, sier adm. dir Nina Sundqvist i Matmerk i en pressemelding.

Juryen er ikke hvem som helst. Innkjøpsdirektørene Tor-Helge Gundersen i Coop, Øyvind Andersen i Norgesgruppen og Martin Klafstad i Rema, samt fagsjef Frode Kristensen i Matmerk, skal vurdere produktenes potensial og muligheter.

– Årets matspire er en vandrepris. Fjorårets vinner var den økologiske produsenten av kalkun, Homlagården. Målsetningen med prisen er å løfte frem lokalmat og bidra til økt tilgjengelighet for forbruker. Juryens tro på produktet i et markedsperspektiv er avgjørende. Priskriteriene er ambisjoner, vekstmuligheter og kommersiell «teft». Vinneren skal være et produkt som skal spire og vokse ut i et større marked. Dette er en superpris jeg ser fram til å dele ut på Det Norske Måltid i januar, sier Sundqvist.

Powered by Labrador CMS