Nyheter

Skeptisk til butikk-reklame

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

RFID kan snu på det, men reklame i butikken blir kanskje aldri lønnsomt. Det mener en av dem som har prøvd og feilet - Videocart-gründer John Malec. Han tok patent på en «intelligent handlevogn» som skulle vise reklame for varer i nærheten etterhvert som kunden trillet den rundt i butikken. Men firmaet gikk konkurs. Arbeidskraft tok livet av det, mener Malec: Batteriene måtte skiftes hele tiden. Samtidig er det vanskelig å tjene penger i dagligvarekjedene, som er vant til å tyne kroner ut av industrigigantene, sier han til det amerikanske fagbladet AdAge. Men John Malec tviler på om noen kan få reklame i butikken til å fungere. - Det er rett og slett for komplisert, sier han.

Powered by Labrador CMS