Nyheter

Skrudd banan-suksess

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Tidenes største bananreklame ga solide resultater. «Bend it»- kampanjen førte til at Bama økte banansalget med 15 prosent i 2005. Du leste om tallene på Handelsbladet FKs epostnyheter for en uke siden. Totalt økte banansalget med ti prosent i Norge i fjor, og forbruket økte fra 14,5 til 16 kilo per nordmann.

- I tillegg til at kampanjen har resultert i kraftig omsetningsvekst for bananer, har den blitt en greie, et fenomen. Bend it-effektene har truffet med tidsriktig design og blitt etterspurt mote. De fleste effekter har ellers lett for å bli billig reklamesøl som aldri brukes, sier Ingebrigt Steen Jensen, en av opphavsmennene til kampanjen.

Supporterklubben «Real Bananas» har nå 70 000 medlemmer - flere enn klubbene til Vålerenga, Manchester United og Liverpool tilsammen, skriver Newswire på oppdrag fra Bama.

Powered by Labrador CMS