Forrige torsdag var Q-sjef Bent Myrdahl i Tromsø og delte ut selskapets innovasjonspris til forbruker og Q-bruker Pia Berg fra Randaberg. Den fikk hun for å ha kommet på idéen til Skyr Luftig.

Nyheter

Skyr luftig til himmels

Publisert Sist oppdatert

– Skyr Luftig selger tre ganger så mye som vi hadde forventet, skriver Q-sjef Bent Myrdahl i en epost til Dagligvarehandelen.

– Vi får fantastiske tilbakemeldinger for Skyr Luftig, bekrefter produktsjef Sølvi Andreassen i Q.

– Gjenkjøpsraten øker uke for uke, så de som har smakt produktene kjøper igjen og igjen. Vi har hittil solgt 5.563.072 beger siden lanseringen. Det er nesten det tredobbelte av det vi hadde sett for oss, og vi får signaler fra forbrukerne om at de vil ha enda mer Skyr Luftig i butikkene, fortsetter produktsjefen.

Skyr Luftig har i flere butikker en rullering på cirka 20.

Produktutvikling- og Innovasjonssjef Annette Waage Jung forteller at det har tatt lang tid å utvikle Skyr Luftig.

– Det var mange runder med mislykkede forsøk før resepten endelig satt og produktet smakte akkurat slik vi ønsket.

– Vi er temmelig overbevist om at vi valgte rett strategi da vi gikk «all in» for åpen innovasjon i 2015, sier Q-sjef Bent Myrdahl.

–Selvfølgelig var det en sjanse å ta, men vi har fått utrolig mye igjen for at vi turte å forplikte oss til å involvere Q-forbrukerne enda mer i Q, sier han.

– Forrige torsdag var vi i Tromsø og delte ute enda en velfortjent innovasjonspris. Pia Berg fra Randaberg, som nå studerer og bor i Tromsø, mottok prisen for å ha foreslått nettopp Skyr Luftig, forteller Q-sjefen.

Produktsjef Sølvi Andreassen i Q jubler over god mottagelse for Skyr luftig.
Powered by Labrador CMS