Team Skyr er glade for gull og takker forbrukerne for hjelpen. Fra venstre: Markedssjef Cedric Mediavilla, produktsjefer Line Wack Edal, Michelle Bruåsdal Larsen og Tina Tvedt, sammen med markedsdirektør Øystein Skreien i Q. Foto Silje Thoen

Nyheter

Skyr vant markedsføringspris

Sist uke ble Norges beste markedsføringskampanjer kåret, da Anfo Effekt 2019 premierte markedsarbeid i en rekke kategorier. Q-Meierienes Skyr gikk av med seieren i kategorien Vekst.

Publisert Sist oppdatert

Kategorien hyller merker som viser til god utvikling og kan dokumentere en klar sammenheng mellom godt markedsarbeid og de resultater som er oppnådd over lengre tid.

– Helt siden lansering i 2009 har Skyr vært nysgjerrig og villig til å utfordre det etablerte. Denne mentaliteten har bidratt til at Skyr har lykkes i en knallhard kategori. Vi gleder oss stort til fremtiden og videre vekst, sier markedssjef Cedric Mediavilla i Q-Meieriene.

I juryens begrunnelse ble det lagt vekt på at Skyr har imponert med sin evne til å posisjonere seg som en reell utfordrer i en kategori som lenge har vært styrt av en sterk markedsleder. I tillegg ble evnen til å sette forbruker i sentrum dradd frem.

– Skyr hadde ikke vært mulig uten forbrukerinvolvering. Gjennom ti år med merkevarebygging av Skyr har vi prøvd å være lydhør og forbedret oss i samarbeid med forbruker. Den tette forbrukerdialogen har gitt oss treffsikre innovasjoner og videre de gode resultatene som denne prisen er et bevis på, sier Mediavilla.

Powered by Labrador CMS