Nyheter

SLIK GIKK DET Frutz

Diplom-Is presenterte Frutz som markedets første fruktis med ekte bær og frukt, og hadde tro på at den nye serien skulle løfte kategorien. Målet var Frutz for førti - 40 millioner kroner i salg til butikkene. Men kjøpmannspanelet har ikke merket den store kategori-vektsten.

Publisert Sist oppdatert

Én blant de 15

Per Christian Gjørvad

Ica Supermarked Gjøvik: - Det er bringebærpinnen som selger best. Den er inne blant de 15 største isene. Resten er vel ikke så veldig synlige. Det hørtes ut som Diplom-Is kunne tenkt seg salget et lite hakk hvassere enn det ble. De andre variantene har jo ikke gjort så stort inntrykk. Poeng: 4/10 Best på pinne

Stian Rønning

Rema 1000 Namsos: - Den finnes både i pinneis og 0,8-liter. Pakkene til å ha med hjem, har ikke gått så veldig bra, men pinneisen har vi litt mer salg på. Det er en litt annen saftis enn den kjedelige Lollipopen som alltid har vært, med mye mer fruktsmak. Det er raspberry på pinne som går best. Sitrusen er vel litt syrligere. 0,8-literen trekker ned karakteren. Poeng: 5/10 Is, ikke helse

Liv Jorunn Flemmen

Kremmerhuset, Flemma i Gjemnes: - Salget går slik midt på treet. Vi har to varianter. Disse produktene trekker ikke nye kunder; de som kjøper dem, vil ha dem i stedet for annen fruktis. Skal de ha is, så kjøper de det uansett om det er snakk om helse eller ikke. Poeng: 5/10

Powered by Labrador CMS