Nyheter

SLIK GIKK DET Maarud Sprø, salt og pepper

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Sprø millioner

Maarud Sprø hadde solgt 2,1 millioner poser for 37,5 millioner kroner da salt og pepper kom som ny smaksvariant i februar. Salt og pepper er den tredje største smaken på potetchips i Norge, og var dermed en naturlig Sprø-utvidelse etter salt og paprika. Maarud brukte fire millioner kroner på lanseringskampanjen. Hører at den selger

Mehmet Tekinøz

Deli de Luca Karl Johans gate, Oslo: - Jeg har den ikke ikke. Ikke de andre Sprø-variantene, heller. Vi er ikke så store på dagligvarebiten her hos oss. Men etter det jeg hører fra andre, er dette et produkt som selger ganske mye. Poeng: - Reklamen virker

Lisbeth Skovholt

Shell Heggedal, Asker: - Den er rett og slett kjempegod og har mye smak. Mange som vil ha det de kaller «vanlig potetgull», beveger seg over på pepper, også. Det er reklamens makt som gjør at folk tør å smake på den og kjøpe den igjen. Cola, film og Maarud hører sammen, og kundegruppen er først og fremst den litt trauste som skal ha cola i 1,5 litersflasker og potetgull. Poeng: 10/10 Prøver nye smaker

Svein Sporstøl

Spar Hellesylt, Stranda: - Det har kommet veldig mange nye typer både fra Kims og Maarud det siste året, og det virker som om folk har lyst til å prøve litt mer forskjellige. I hvor stor grad vi får gjensalg, er vanskelig å si ennå. Jeg vet ikke om den setter seg skikkelig; jeg ser at salgsutviklingen ikke har vært så sprek på slutten. Poeng: 5/10

Powered by Labrador CMS