Nyheter

Smak vil ta convenience på alvor

Den store burgerbølgen blir et eget tema og seminar på Smak 2017, og deltakerne i tidenes første norgesmesterskap i burger for kokker og lærlinger er nå klare.

Publisert Sist oppdatert

Deltakerne i norgesmesterskapet i burger 2017 er Sondre Dahl, Richard Nystad, Ann Vestergren, Cecilie Lorentzen, Daniel Fodnes, Kjell Nyhagen, Faste Grøt og Anne-Lise E. Sørensen

Dommertrioen ledes av Jørn Lie, med Mona Halvorsen og Tuan-Khanh Nguyen som meddommere.

– Utvelgelsen har vært vanskelig med en rekke gode bidrag som er sendt inn. Vi leter etter den mest juicy, smakfulle burger med masse crisp, sier Jørn Lie i en pressemelding.

Prosjektleder for Smak 2017, Torill Engelberg, oppfordrer alle til å komme å heie frem sine favoritter. Semifinalen starter torsdag 9. februar kl. 12:00 og med finale fredag 10. februar. Vinneren blir kåret fredag 10. februar kl. 15:00.

Den store burgerbølgen blir tema for et eget seminar på messen. Her vil det settes søkelys på «trend spotting», hvordan trender skapes og bransjens aktører som står i spissen for «Den store burgerbølgen». Dette finner sted onsdag 8. februar.

Utstillerne på Smak skal bli mer synlige enn tidligere for det fremvoksende segmentet convenience. Leverandørene som har jobbet frem innholdet på messen innenfor Cafe&Convenience"er godt forberedt.

– Orkla Foods vil sammen med Idun Industri ha en stor stand der vi bringer mange nyheter til markedet. Vi er en stor aktør som samarbeider med alle målgrupper og derfor deler vi opp vår stand i ulike segmenter som er skreddersydd for kundebehovene. Noen vil ha helse som hovedfokus, andre vil ha fokus på nytelse og convenience. På standen vil vi ha et eget kompetanse- og seminarsenter hvor det vil kjøres ulike foredrag rettet mot de ulike segmentene, sier Christine Sund, marketingsjef Fastfood Orkla Foods Storhusholdning, i en pressemelding.

– Smak er en viktig arena for oss, og vår utfordring som totalleverandør er å kunne vise alt. Vi mener at messer er en viktig arena for nyheter og en riktig arena for de gode samtaler. I år satser vi på å presentere hele Foodtech Gruppen med nyheter innen maskiner og utstyr for alt fra kiosk til store anlegg. Sentralt på standen vil det være en komplett serveringsløsning med mange sitteplasser, sier Raymond Wiig, salgs og markedsdirektør Foodtech.

– Vi vil fokusere på innovasjon og tradisjon, råvarer og håndverk. Vår stand vil trekke oss tilbake til røttene, samtidig inspirere ved å gi besøkende faglig påfyll gjennom vårt seminarprogram. Vi vil være offensive som god leverandør til conveniencemarkedet ved å ha fokus på både burgerbølgen som fortsatt skyller over landet - og på pizza, som er en viktig kategori for oss, forteller kommunikasjon- og merkevaresjef Annette Strøm, Nortura Proff.

– Vi har valgt en konseptuell retning som både understøtter Tines visjon, Tine Partners ambisjon og strategiske fokus: «Fremtiden er proffere». Økt konkurranse gir nye utfordringer. På standen vil vi konsentrere oss om temaene matsikkerhet og kvalitet, fremtidens kundeopplevelser, fleksibel og effektiv servering og morgendagens krav til ernæringskompetanse – og ha fokus på matopplevelser og historien rundt maten vi serverer, sier direktør Tine Partner, Terje Døsrønningen.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px}span.s1 {font: 8.0px Arial}span.s2 {font: 12.0px 'MS Gothic'}span.Apple-tab-span {white-space:pre}

Powered by Labrador CMS