Nyheter

Sølv til Evergood-film

Joh. Johannson og Evergood stakk av med «Sølvfilmen» da reklamefilmen «Butler» med Morgan Freeman gikk til topps i 3. kvartal av reklamekåringen for kinoreklame.

Publisert Sist oppdatert

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

Fem filmer var med i kampen om den tredje Sølvfilmen for 2015. I tillegg til vinnerfilmen, ble Gilde-filmen «Fra noen som har vært oppe en stund», filmen «Skru av mobilen» fra Netcom, Ringnes Farris-filmen «Bøkeskogen» og «Hele Norges Bredbånd» fra Telenor vurdert av juryen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for tredje kvartal: «Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».

Reklamebyrået Naug & Venner står bak filmen. Hovedopptakene er gjort i Costa Rica. Opptakene med Morgan Freeman ble gjort i New York.

I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Sølvfilmen for andre kvartal ble vunnet av Gilde og filmen «Takk for maten». Nå foreligger tre reklamefilmer som skal være med å konkurrere om Gullfilmen når status for 2015 skal gjøres opp. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske kinomarkedet, som blir vurdert av jurymedlemmene.

Powered by Labrador CMS