Nyheter

Sommerkampanje for økologi

Sist i juni går startskuddet for årets sommerkampanje for økologisk mat. En forsmak på kampanjen kommer allerede i dag i form av en egen økologiavis i Dagbladet.

Publisert Sist oppdatert

Årets sommerkampanje er den første økologikampanjen som KSL Matmerk gjennomfører i helt egen regi.

– Siden 2008 har KSL Matmerk hatt ansvaret for fellesmarkedsføringen av økologisk mat i Norge. Økologikampanjene i fjor og i vår ble gjennomført i samarbeid med aktørene i handelen. Sommerens kampanje vil imidlertid være i ren KSL Matmerk-regi, men selve opplegget er utviklet i tett dialog med sentrale aktører innen økologisk matproduksjon og handel, sier økologiansvarlig Jarle Torgersen i KSL Matmerk.

Både avisbilag og annonser inngår som virkemidler i sommerens kampanje. Som en forsmak på kampanjen vil det bli distribuert et eget avisbilag med tema økologisk mat med Dagbladet den 16. juni.

– Det er andre gang vi produsere et eget bilag med tema økologi. Ø-bilaget ble godt mottatt da vi på tilsvarende måte sendte det ut i fjor høst. Også i det kommende bilaget vil vi innholde kampanjeinformasjon og fakta om økologisk mat. I det inngår også tydeliggjøring av rollene til de ulike aktørene innenfor produksjon og handel med økologisk mat i Norge, sier Torgersen.

Lørdag 20. juni vil sommerens økologikampanje bli sparket i gang. – Målgruppen for denne kampanjen er i første rekke de som allerede har en viss kjennskap til og interesse for økologi, og som av og til kjøper av økologisk mat. Informasjon på web, www.okologisk.no , vil derfor også være en sentral og utfyllende del av kampanjen, sier Jarle Torgersen, som også varsler en tilsvarende økologikampanje med eget avisbilag i november.

Powered by Labrador CMS