Erik fagerlid i PA Consulting tror på 30 prosent emv-andel i Norge.

Nyheter

Spår 30 % egne merkevarer

Partner Erik Fagerlid i PA Consulting sier til Nationen at han tror vi vil få en emv-andel på 30 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Erik Fagerlid i PA Consulting tror vi vil få en emv-andel på om lag 30 prosent. Han sier dessuten at det ikke er en farbar vei for leverandørene å si nei prinsipielt til emv-produksjon.

– Det er ikke feil å være leverandør av emv, du får bare ikkje frem ditt eget merkenavn. Blant mange leverandører som har lykkes å stå mot emv-produksjon lenge, sier flere og flere at di nå må ha en emv-strategi, sier Fagerlid til Nationen.

Coop er den av de tre store profilhusene som har høyest emv-andel i dag: 17,4 prosent, opp 0,4 prosent i 2014.

– 20 prosent emv-andel er åpenbert innenfor rekkevidde, sier kommunikasjonsdirektør Kristin Paus i Coop til Nationen.

Powered by Labrador CMS