Nyheter

Spesialitet-merker hyllene

Ultra er først ute med å synliggjøre Spesialitet-merket på hyllekantene i sine butikker.

Publisert Sist oppdatert

– Vi er opptatt av mangfold i butikkene våre og ønsker å bidra til å fremheve produkter med spesielle kvalitetsegenskaper. Ved også å merke hyllekantene, finner forbrukeren lettere fram til norske matskatter i hyllene, sier marketingsjef Hanne Cappelen i Ultra.

Totalt er cirka 200 produkter Spesialitet-merket, og Ultra har regelmessig om lag 100 av disse i sortimentet sitt.

– Vi vet at de som handler hos oss setter stor pris på utvalget og variasjonen. Ved siden av dette ønsker vi å fremstå som innovative og å bidra til synliggjøring av det mangfoldet som ligger i norsk matproduksjon, sier Cappelen.

Det er Matmerk som har tatt initiativ til synliggjøringen av kvalitetsmerket på hyllekantene hos Ultra.

– Vi ønsker å gjøre det enklere for forbrukeren å finne frem til unik, lokal norsk mat og drikke. Dette er produkter som ikke har store markedsbudsjetter til å gjøre seg kjente, men som absolutt er verdt å fremheve for kunden, sier Agneta Linden Moen, fagsjef for Spesialitet i Matmerk.

Først ut med Spesialitet-merking på hyllekantene er Ultra Colosseum på Majorstua i Oslo. I løpet av oktober gjennomføres merkingen i alle Ultra- og Centra-butikker og på Jacob’s.

– Vi ønsker at alle i Norge skal bli kjent med disse «smakverdighetene» og da vil både tydelig merking på emballasjen og i hyller og disker være gode virkemidler. Målet på sikt er at alle butikker som har Spesialitet-merkede varer i sitt sortiment får tilsvarende merking, sier Moen.

Powered by Labrador CMS