Nyheter

Stabburet kaster seg på kebab-bølgen

Stabburet kaster seg inn i kampen om kebabkundene og lanserer nå kebab til storhusholdningsmarkedet.

Publisert Sist oppdatert

Som du leste i Handelsbladet FK i september, ønsker Stabburet å satse på kebab i storhusholdningsmarkedet. – Dette er en kebab tilpasset salgskanalen, der utsalgsstedet får et ferdig kit med kjøtt, saus og pitabrød, sier Stein-Erik Wendel til Handelsbladet FK.

Det er Stabburets fabrikk på Råbekken som leverer kebabkjøttet som er av storfe og får.

– Dette er et stort marked som vi ikke har satset på tidligere, men som en kvalitetsleverandør med gode produkter og kompetanse kommer vi til å levere mye og bra kebab til spisesteder over hele landet, sier produktgruppesjef Tom Bovim i en pressemelding.

Siden salgsstart 1. september har Stabburet solgt 35 tonn. – Det er en god start, men vi ønsker å ta en betydelig større andel av markedet, sier Bovim.

Det norske markedet for kebab er anslått til å bestå av cirka 3000 tonn med kjøtt, noe som tilsvarer hele 12 millioner serveringer i året. Til sammen spiser nordmenn kebab for omtrent 600 millioner kroner i året (forbrukerverdi).

Powered by Labrador CMS