Nyheter

Statoil bytter PR-byrå

Statoil Fuel & Retail bryter samarbeidet med IUM til fordel for Starcom, melder Kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen er på tre år, omfatter åtte markeder og arbeidet skal styres fra Starcom sitt Oslo-kontor.

–- Vi opplever det som en stor anerkjennelse å få dette oppdraget, og vi gleder oss til å ta fatt på en særdeles spennende utfordring, sier Peder Mittet, administrerende direktør i Starcom.

Kontrakten gjelder Statoil Fuel & Retail sin virksomhet i Sverige, Danmark, Russland, Polen, Latvia, Litauen og Estland, foruten Norge.

Markedsdirektør Ingrid Amundsen i Statoil Fuel & Retail forteller at Starcom vant anbudet i konkurranse med syv andre byråer, inkludert IUM, som har hatt kontoen siden 2006.

– Vi er absolutt fornøyd med jobben IUM har gjort for oss og de var en sterk kandidat i finalen, men til slutt valgte vi Starcom fordi vi følte at de passet oss bedre nå med tanke på fremtidige behov og med bakgrunn i kriteriene vi satte, sier Amundsen til Kampanje.

Etter det Kampanje kjenner til skal kontrakten ha en verdi på 50-60 millioner kroner brutto i Norge.

Powered by Labrador CMS