Nyheter

Statoil med ny matserie

Statoil lanserer denne uken en ny fersk mat-serie, «Made to Go», for å ta opp kampen om frokost- og lunsjkundene. Som den første i Norge på denne typen mat, kommer serien med GDA-merking.

Publisert Sist oppdatert

Statoil har fram til nå, i likhet med andre bensinstasjonskjeder, tilbudt den tradisjonelle matpakken, «Ola Pakka», samt et utvalg av salater, bagetter og sandwicher. Nå har kjeden sagt opp avtalen og lanserer sine egne ferskprodukter. - Vi ønsker å skape større variasjon, slik at kundene ikke møter akkurat de samme produktene uansett hvilken stasjon de handler på, forklarer Vik.

Serien kommer, som den første i Norge på denne typen mat, med GDA-merking, som viser blant annet mengden sukker, fett, salt og kalorier i rettene, samt hvor stor andel det er i forhold til det anbefalte daglig inntaket.

- Vi ønsker gjennom vår nye serie av matpakker, bagetter og salater å gi kunden valgfrihet og variasjon. I tillegg ønsker vi å gi forbrukeren informasjon om den lunsjen hun eller han velger. Vi skal ikke påtvinge noen å velge sunt, men snarere opplyse om hva maten inneholder, sier Vik.

«Made to Go»-produktene vil komme i tre kategorier: Klassisk, med tradisjonelle favoritter, Balansert, et sunnere alternativ, og Spesial, som skal tilby noe ekstra.

- Fram til i dag har én leverandør så og si hatt monopol på dette markedet, derfor tror vi det er bra for forbrukerne at det nå kommer flere aktører på banen. Vi bor i et landstrakt land der folk ferdes mye på veiene, og vi tror frokost- og lunsjmarkedet for bilister absolutt har potensial til å bli bedre enn det har vært fram til i dag, sier Vik.

Han forteller at den største utfordringene rundt prosjektet har vært å få distribusjonskabalen til å gå opp. - Vi skal levere ferske produkter til alle våre stasjoner, som tilsvarer en strekning fra Oslo til Roma. Derfor har noe av det vanskeligste vært distribusjonen, men det var viktig for oss at alle våre stasjoner fikk være med på dette matløftet, sier Vik.

Powered by Labrador CMS