Nyheter

Sterk vekst for Olden

Mens det norske vannmarkedet totalt hadde en nedgang på 0,7 prosent i 2013, hadde Olden et svært godt år, og økte med 13,7 prosent. Det er spesielt på kullsyreholdig vann at Olden opplever sterk vekst.

Publisert Sist oppdatert

Olden vokser aller mest på kullsyreholdig vann, og i fjor var veksten på sterke 18,6 prosent. Totalt hadde markedet for kullsyreholdig vann en nedgang på 0,9 prosent.

– Den formidable veksten på Oldens kullsyre-varianter i 2013 skyldes hovedsakelig den fantastiske driveren vi har i Olden Eple-produktet, sier merkevaresjef Daniel Skotheim i Hansa Borg Bryggerier.

Olden Eple hadde en vekst på 26,2 prosent på sin 1,5-litersflaske i 2013.

– Siden relanseringen av Olden Eple med ny design i 2010 har vi hatt en vanvittig vekst, og i 2013 solgte vi tre ganger så mye som i 2011, forteller merkevaresjefen. Nylanseringen av Olden Pære 1. mai i fjor har også bidratt godt til den store fremgangen på Oldens kullsyrevarianter. Olden med pæresmak har solgt 1 million liter siden den ble tilgjengelig på vårparten i fjor.

– Vi leverer på det forbrukerne i vannmarkedet ser mer og mer etter; god smak, forfriskende produkter og en stor grad av nytelse. For Olden Eple og Olden Pære er det definitivt den gode smaken som står i sentrum når forbrukerne velger, og i tillegg ser vi at sunnhetstrenden treffer oss godt. Vann er sunt, sier Skotheim.

Merkevaresjefen mener at tendensen i vannmarkedet er klar. – Vann med smak er markedsvinneren i 2013, sier han.

Skotheim tror også at denne utviklingen vil holde seg i 2014. – Vi tror det vil holde seg stabilt, men tror på en økning i volumene for vann med smak og kullsyre.

Powered by Labrador CMS