Nyheter

Sterkt år for Meny

2012 ble et sterkt år for Meny. Landets største supermarkedskjede fikk en samlet vekst på 11,1 prosent, og forsterket posisjonen som landets tredje største dagligvarekjede.

Publisert Sist oppdatert

Kjeden fikk en samlet nettoomsetning på 14,407 milliarder kroner, og kjedens egne beregninger viser at markedsandelen er økt med 0,7 prosentpoeng til 9,7 prosent. Det er bare lavpriskjedene Rema 1000 og Kiwi som er større i det norske dagligvaremarkedet. Etter hva Handelsbladet FK erfarer var veksten enda sterkere under julehandelen i desember der Meny hadde en salgsvekst på 17,5 prosent. I juleuken 51 økte det til sterke 38 prosent!

Kombinasjonen nye butikker, omprofilerte butikker og organisk vekst har gitt et betydelig løft. Veksttallene viser at Meny klarer seg godt i konkurranse med lavprisbutikkene.

– Vi er veldig godt fornøyd med 2012. i er i rute påvei mot det store målet som er 17 milliarder kroner i omsetning innen 11.11.2014. Større utvalg, ferske varer og konkurransedyktige priser gjør at vi tar andeler i markedet, sier Meny-sjef Vegard Kjuus i Meny til Handelsbladet FK.

Meny-sjefen gir også de ansatte mye av æren for veksten. – Mye av den positive utviklingen skyldes at våre ansatte gjør en flott innsats hver eneste dag for Meny.

Powered by Labrador CMS