Nyheter

Stor pizzakjede til Norge

For kort tid siden opprettet Domino's Pizza en norsk Facebook-side hvor det kommer frem at selskapet etablerer seg i Norge i 2014.Nå annonserer selskapet etter tre ansatte som skal lede hver sin avdeling i Norge, skriver Dagens Næringsliv.

Publisert Sist oppdatert

Domino's regnes som et av verdens største merkevarenavnet innenfor segmentet ferdigpizza. Selskapet omsatte for 1,8 milliarder dollar i 2012 og er notert på børsen i New York.

Peppes Pizza-sjef Sverre Høven frykter ikke den nye utfordreren.

– Domino's, som tilhører det vi kaller for fastfoodsegmentet, har et veldig prisfokus. For dem er pris et viktig virkemiddel. Peppes tilhører kategorien over, det som kalles uformelle spisesteder og for oss er fokuset på kvalitet, sier Høven, ikke ser på Domino's som en direkte konkurrent.

– Det er en stor, seriøs aktør som er svære internasjonalt. Det gjør noe med markedet, men vi er vant til konkurranse. Det er ikke noe nytt for oss at det kommer konkurrenter, sier Høven til Dagens Næringsliv.

Kommunikasjonsdirektør Per Roskifte i Norgesgruppen, som eier Dolly Dimples, ønsker Domino's velkommen til Norge.

– Dette er noe vi ser positivt på i den forstand at vi har god erfaring når en kategori får fokus, får det også større marked. Det har vært en ujevn utvikling i ferdigpizzamarkedet over tid. At nye aktører utfordrer tror vi er bra, sier han.

Powered by Labrador CMS