Nyheter

Storatsing fra Synnøve Finden

Etter tre år med nye eiere legger Synnøve Finden et nytt gir i satsingen, skriver Aftenposten. Nytt utstyr, ny design og mer markedsføring skal oppfordre kundene til å velge dem.

Publisert Sist oppdatert

Da Jan Bodd og Stig Sunde i Scandza overtok bedriften for tre år siden, hadde Synnøve Finden en markedsandel på drøye 20 prosent. Nå er den nede i 12 prosent.

– Denne utviklingen kan ikke fortsette. Når konkurrenten har nær 90 prosent markedsandel, må du kjempe med kniven på strupen hver eneste dag for å overleve. Vi trenger å komme oss tilbake til 20 prosent om vi skal ha en mulighet til å drive lønnsomt, sier Stig Sunde til Aftenposten.

Derfor er det investert i nytt produksjonsutstyr, en stor markedsføringskampanje skal vekke forbrukerne og alle gulostpakkene har fått ny design.

– Vi skal skape vekst i dette markedet. Synnøve er en utfordrer. Nå må vi bare vise oss litt frem, sier Bodd.

Se en av de nye reklamefilmene her:

Powered by Labrador CMS