Nyheter

Største Grandis-lansering

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Lanseringen av den nye Grandiosa-varianten Full Pakke blir Stabburets største noensinne. Det betyr at den slår både Lørdagspizza (komplett med musikalsk landeplage) og pizzavalgene (med nesten 200 000 stemmer på det beste) - i hvert fall hva kroner angår. Den nye varianten er fylt med røkt skinke, pepperoni, kjøttboller og dråper av rømmesaus, i tillegg til tomatsats og ost.

- Med en ny lansering tar vi et langt steg mot milliarden, målt i forbrukerkroner, sier informasjonssjef Robert Rønning i Stabburet til Aftenposten. Grandiosa-salget har økt med 58 prosent fra 2003 til i fjor, til 740 millioner kroner. Leveransene til Grandiosa holder 550 norske gårdsbruk i gang, ifølge leverandøren selv.

I år skal det lanseres kombinert musikkvideo og reklamefilm, og ny sang med egen dans. Lars Kilevold står bak også denne teksten, der pizzaen beskrives som «Deiligere enn Anette Stai, hottere enn 17. mai». Håpet er å få hjelp av nettsteder som YouTube og My-Space, slik at flere legger ut egne versjoner av dansen.

Powered by Labrador CMS