Nyheter

Sukkerfri oppfordring fra Coca-Cola

I tråd med løftet de ga helseministeren i fjor, oppfordrer Coca-Cola nå forbrukerne til å velge sukkerfritt.

Publisert Sist oppdatert

I desember lovet mat- og drikkebransjen helseministeren å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Drikkeprodusentene lovet at nordmenns sukkerinntak fra brus skal reduseres med 19 prosent fram mot 2020.

Nå følger Coca-Cola opp med det de omtaler som «sin viktigste kampanje for 2017»: en stor relansering av sukkerfrie Coca-Cola zero, med nytt navn, «Coca-Cola zero sugar».

– Til vår overraskelse så vi i en undersøkelse at kun fem av ti nordmenn visste at Coca-Cola zero var uten sukker. Det nye navnet – Coca-Cola zero sugar – skal gjøre dette enda tydeligere. Samtidig er det brukt store ressurser på å utvikle en smak som ligner mer på den originale Coca-Cola varianten, sier Karen Huffman, General Manager for Coca-Cola i Norge, i en pressemelding.

I lanseringskampanjen oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge det sukkerfrie alternativet.

– Dette er et målrettet valg. Vi skal gi folk flere alternativer blant sukkerfrie drikker som smaker like godt som de sukkerholdige. Slik ønsker vi å endre balansen mellom drikker med og uten sukker i vår portefølje. Vi oppfordrer forbrukerne til å velge sukkerfritt, forteller Karen Huffman.

– Siden 2012 har vi hatt en strategi om mer vekst i våre sukkerfrie alternativer. Det har ledet frem til denne lanseringen, som er vår viktigste investering på over et tiår, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Powered by Labrador CMS