Nyheter

Superkampanje med superhelter

NUMMER EN: Etter en svært vellykket kampanjeturné, har Kavlis Lazy Town barnekjeks oppnådd nummer én-posisjon i kjedene som har kjeksen inne. Nå satser produsenten på at de gode salgstallene skal bidra til økt distribusjon ved neste lanseringsvindu.

Publisert Sist oppdatert

Kavli har turnert kjøpesentre i hele Norge med den nye barnekjeksen Lazy Town. 100 000 vareprøver er delt ut, rundt 4 000 barn er blitt avbildet med en av Lazy Town-figurene via green screen, og kjeksen har solgt langt over budsjett.

- Salgsmessig ligger vi 30-40 prosent over forventningene. Med tanke på at vi gjerne kunne hatt enda bedre listing, er vi veldig fornøyd, sier produktsjef Anders Q. Fosse. - I de kjedene vi er inne, har vi oppnådd nummer en-posisjon i samtlige, kan Fosse fortelle.

Co-branding

Nå håper Kavli at co-brandingen med Lazy Town, og høstens foto-kampanje, skal bidra til at enda flere dører blir åpnet under neste lanseringsvindu i februar.

- Vi har gode resultater å vise til, og etter at kjeksen har blitt erklært Norges sunneste barnekjeks, og trukket f rem av TV2 Hjelper Deg, er vi optimistiske med tanke på fremtiden, sier Fosse, som har som målsetning at Lazy Town etablerer seg som en seriøs utfordrer i barnekjekskategorien.

At co-brandingen med Lazy Town har hatt mye å si for salget, er ikke Fosse i tvil om. - Når Lazy Town figurerte på frukt på Island, økte salget med over 22 prosent på en måned. Vi har også god erfaring med cobranding fra tidligere, og har tro på at Lazy Town med sitt konsept gjør kjeksen 100 prosent troverdig overfor foreldrene, samtidig som den appellerer til barna, sier Fosse.

Han legger ikke skjul på at Kavli helt siden de begynte å utvikle kjeksen for snart to år siden, hadde som mål å lansere den sunneste barnekjeksen på markedet.

En million

Kavli har brukt cirka en million kroner på fotokampanjen, som selskapet Fresh .inking har stått bak.

- Med et relativt begrenset budsjett har vi gjennomført en kampanje som har gitt svært god eksponering. Når du jobber med barn som målgruppe, har vi større tro på aktiviteter som direkte involverer og engasjerer barna, enn for eksempel tv-reklame. Det mener vi gir bedre valuta for pengene, sier Fosse, som lover handelen at produktet støttes opp med kampanjer også på nyåret.

- For oss er det viktig å være synlig i butikk, og å treffe kunden. Planer for neste år inkluderer en ny runde med sampling og fotografering, samtidig som det jobbes med å få Lazy Towngjengen til Norge, sier Fosse.

Powered by Labrador CMS