Nyheter

Syklus med ny kampanje

Under det nye merkenavnet Syklus lanserer Norsk Glassgjenvinning og Norsk Metallgjenvinning en storstilt kampanje for å få flere til å resirkulere fiskebollebokser, vinflasker og annen glass- og metallemballasje.

Publisert Sist oppdatert

– Ikke putt tomme fiskebollebokser og syltetøyglass i søpla, de kan bli til noe nytt og fint. For eksempel deler til en sykkel eller en ny vinflaske, sier administrerende direktør Kjell Håkon Helgesen i Norsk Glassgjenvinning. Målet med kampanjen er å få folk til å se på glass- og metallemballasje som en verdifull ressurs istedenfor avfall.

– Våre undersøkelser viser at mange ikke vet hva som skjer med glass- og metallemballasjen etter at den leveres inn, og at de tror det er avfall, sier Helgesen til Packnews.

Den nye kampanjen rulles ut i disse dager med fire reklamefilmer, boards og annonser.

- Vi så et behov for å rydde opp i bruken av ulike navn og symboler som tidligere nok skapte mer forvirring enn tydelighet. Enda viktigere har det vært å få et navn som kan bidra til å få forbruker til å bedre forstå verdien i det vi driver med. Undersøkelser vi har gjort, viser at vi ved å gå fra å snakke om «avfall» til å snakke om «råstoff», endres forbrukernes ønske og vilje til å bidra med å returnere brukt glass- og metallemballasje, skriver aktørene på syklus.no.

Se en av de nye filmene her:

Powered by Labrador CMS