Nyheter

Synliggjør kompetanse

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Mye har skjedd i yrkesfagutdanningen de siste årene, og arbeidet med rekruttering til de fire kjøttfagene pågår på mange arenaer. Rekruttering til kjøttfagene består ikke minst i å synliggjøre fagene overfor folk flest, og bevisstgjøre både foreldre og ungdom om hvilke valg og muligheter som finnes.

I Coops ferskvareavdelinger har man begynt å vise frem hvilken utdanning og kompetanse de ansatte har. Det gjøres ved et eget merke som bæres på brystet. Rikke Eeg Nielsen fra Forbrukersamvirket Sør er primus motor i tiltaket. Om man er pølsemaker, butikkslakter eller behersker et annet fag, er dette nå lett synlig for kundene i butikken.

Powered by Labrador CMS