Nyheter

Tar markedsandeler

Libresse Micro og Tena inkontinens har hatt stor suksess i dagligvarehandelen siden produktene ble lansert for henholdsvis seks og tolv måneder siden.

Publisert Sist oppdatert

Tena lettinkontinens ble lansert i dagligvarehandelen for ett år siden, og har helt siden lanseringen hatt en positiv utvikling hver eneste måned. Det viser tall fra ACNielsen. Salget i verdi har økt fra 447.400 kroner i juni i fjor, til 738.300 i desember og til 892.600 kroner i april i år. De siste tolv månedene har dagligvarehandelen solgt Tena lettinkontinens for cirka åtte millioner kroner.Dette legger seg oppå salget i apotekene, som i følge SCA Hygiene Products ikke har gått ned siden produktet også ble tilgjengelig i dagligvarebutikkene.? Vi tror salg i dagligvarehandelen har bidratt til å bryte ned barrieren og tabuet for å kjøpe slike produkter, og at vi når ut til andre målgrupper gjennom dagligvaren, sier marketing manager Eva Skoneng i SCA.Libresse Micro har også opplevd godt salg i dagligvarehandelen siden produktet ble lansert. Allerede i sin andre måned hadde Libresse Micro en markedsandel på 4,3 prosent i segmentet truseinnlegg. Den økte til 7,6 prosent da salget steg fra 356.900 kroner i en fireukersperiode i januar/februar til 631.100 i februar/mars. De to påfølgende månedene gikk salget derimot noe ned, og lå i april på i overkant av 500.000 kroner. Markedsandelen til Libresse Micro ligger nå på seks prosent av truseinnleggmarkedet.

Powered by Labrador CMS